kickpetnz.reismee.nl

De eerste dagen bij de kiwi’s

Eindelijk gelukt!

Dinsdagochtend vroeg hebben Marc en Monique ons naar Düsseldorf gebracht. Na korte filestress waren we toch nog ruim op tijd. Het vliegtuig is na een korte vertraging vertrokken naar Singapore, waar we na een tussenstop van ca 2,5 uur doorgevlogen zijn naar Auckland. Het was een lange zit, die zo aangenaam mogelijk werd gemaakt door Singapore Airlines. Woensdagochtend vroeg, rond 01.00 am waren we in het hotel en toch nog redelijk geslapen.

Woensdagochtend werden we om tien uur opgehaald door Nick van Bay of Islands Campervan Rentals. Onderweg in een authentiek NZ koffietentje geluncht en meteen de openbare toiletten van Hundertwasser in Kawakawa bekeken, bijzonder! We hebben al eerder ontwerpen van hem in Wenen gezien. Na aankomst in Paihia hebben we al de uitleg van de camper gehad zodat we morgen na het ontbijt meteen kunnen vertrekken.

Na een heel gastvrij verblijf in de B&B van Rob en Nick zijn we vrijdagochtend met de camper vertrokken, en linksrijdend. Niet ver gereden, eerst boodschappen gedaan en daarna naar de campsite vlakbij de Waitangi Treaty Grounds waaraan we in de namiddag een bezoek hebben gebracht. Hier kun je alles leren over de Maori, hun verleden, het verdrag dat getekend is met Nieuw Zeeland, en nog veel meer. We hebben een culturele performance bijgewoond en een hangi gegeten die zeer goed smaakte. Een hangi is een maaltijd waarbij kleingesneden vlees en groenten bij elkaar worden gedaan en die gegaard worden onder de grond.

De eerste nacht in de camper goed geslapen en weer vroeg wakker geworden. We zitten nog niet goed in het ritme, maar dat heeft ook zijn voordelen. Vanochtend al op tijd de ferry naar Russel genomen en daar wat door de straatje met mooie victoriaanse huizen geslenterd, het oudste kerkje van Nieuw Zeeland bezocht en genoten van de baai bij Russel. Als afsluiter nog geluncht bij The Duke, die ons aangeraden was door Rob en Nick. Terug met de ferry naar Paihia en daar vertrokken voor onze eerste echte rit met de camper richting Cape Reinga. We gaan toch naar het noordelijkste puntje omdat het ons een bijzonder plek lijkt. Onderweg toch maar besloten om niet meer helemaal door te rijden tot Cape Reinga. In alle informatie over een camping die we ingepland hadden was het niet helemaal duidelijk of je er nu echt met een camper kon komen en staan. Het alternatief was helaas niet geweldig, veel te duur (40 NZ$) voor een plek met stroom maar verder ook werkelijk niets. In dit gedeelte van Nieuw Zeeland geeft je telefoon en alle andere apparaten alleen ‘geen service’.

Zondagochtend op weg naar Cape Reinga opeens een momentje van bereik (er kwam een appje binnen). We zijn blij dat we toch naar het noordelijkste puntje zijn gereden. Het is een bijzonder mooie plek, mooie zandstranden in de diepte, de Abel Tasman zee en de Stille Oceaan die er samen komen. En niet te vergeten een mooi zonnetje. Wat ons de eerste dagen opvalt hier is de bijzondere vegetatie en het licht.

Na alle moois bewonderd te hebbenmoeten we voor een deel dezelfde weg terugrijden en daarna rijden we, via de ferry naar Rawena, naar Waipoua Kauri Forest. Dit is een groot oerwoudbos en de weg gaat hier dwars doorheen. Het is een echt oerwoud, de weg is er smal en de bomen hangen en steken uit over de weg. We hebben wel een mooi plekje op de campgroud. Maar ook hier geen bereik. We gaan het morgen proberen in het café 300 meter verderop en dan hopen we iets te kunnen uploaden.

Mia

Heerlijk om jullie eerste ervaringen te lezen!

Gerda

Wat leuk om jullie reis te kunnen volgen. Wij zijn ook fan van Hundertwasser, geweldig dat jullie zijn werk meteen tegenkwamen. Veel plezier verder....