kickpetnz.reismee.nl

Akaroa/Christchurch

Woensdagochtend met de camper verkast van de haven van Akaroa naar een heuvel met uitzicht op de baai. Eerst een laatste wasje gedaan en daarna wandelend naar het The Giants House. Hier heeft een kunstenares een levenswerk gemaakt van mozaïeken in haar tuin. Zeer fraai om te zien en je kon er ook nog lunchen. Aan de kassa zat een Nederlandse. Daarna nog wat geslenterd langs het strand naar het Lighthouse en een klein stukje Garden of Tane. Gegeten in Akaroa en toen nog genoten van het uitzicht op de camping.

Vandaag onze laatste camperrit richting Christchurch naar Arcadiamotel. Daar moeten we ons huis van afgelopen vijf weken na iets meer dan 5300 km afleveren. Koffers weer gepakt en met de taxi naar Pomeroys on Killmore. Een gezellige B&B/brouwerij/restaurant niet ver van de stad. We waren te vroeg om in te checken. Gelukkig was er een café waar we alvast konden lunchen. Ingecheckt en daarna de stad in. Je kunt nog goed de naweeen van de laatste aardbeving zien, veel open plekken en hijskranen. Maar er wordt hard gewerkt om er weer iets moois van te maken. Teruggelopen via de rivier de Avon en bij onze b&b gegeten.

Vandaag als eerste Quake City bezocht. Dit museum vertelt over de bevingen van 2010 en 2011. Hoe verwoestend een aardbeving kan zijn is te zien in de talloze beelden en interviews van bewoners. In de binnenplaats van het kunstencentrum, waar nog druk gerenoveerd wordt, kort naar straattheater gekeken en daarna gewandeld in de botanische tuin die in 1863 gestart is met het planten van een eik. Omdat het wat grijzer wordt en ze een buitje voorspeld hebben gaan we nog naar het Art gallery, een museum met moderne kunst. Ook zijn we naar de 185 witte lege stoelen gelopen die symbool zijn voor de 185 dodelijke slachtoffers van de laatste aardbeving. Het is een wat vreemde plek. Vlak ernaast staan gewoon auto’s geparkeerd. Dan nog naar New Regent street, een 30tiger jaren straat qua architectuur. De stad straalt een nieuwe toekomst uit, er moet wel nog veel werk verzet worden voordat alle lege plekken een nieuwe invulling gekregen hebben. Wij vonden het ondanks dat zeker de moeite waard om te zien.

Vanochtend heeft een taxi ons opgehaald voor de vlucht van Christchurch naar Auckland. Het is dezelfde hartelijke Samoa dame die ons ook naar Pomeroys gebracht heeft vanuit de drop off van de camper. We krijgen enkele hugs ter afscheid. Vanuit Christchurch AirPort hebben we de skybus geboekt naar onze overnachtingsplek voor de laatste drie nachten in Auckland.

Patrick en Maria

Zo, spannend weer om met de voorbereiding terug bezig te zijn en de laatse dagen in te gaan.
Geniet nog maar even van alles en dan..bye bye NZ..

Marianne en John

Het zit er bijna op, had wat ons betreft nog wel even mogen duren al die mooie foto's en verhalen. We zullen het missen. Geniet ook nog van jullie laatste dagen en alvast een hele goede terug vlucht gewenst!

Gerda

Hey, wat jammer dat er alweer een einde is gekomen aan de lang gewenste vakantie. Als jullie maar kunnen terugkijken met een goed gevoel , alles gezien wat op jullie verlanglijstje stond, komen jullie misschien ook weer graag terug naar huis? Het weer valt hier wel tegen, het zijn lange, sombere en vaak natte dagen. Maar als jullie thuis zijn, is januari al voor een stuk voorbij en worden de dagen al steeds wat langer. Dan maar de prachtige foto's bekijken en een mooi fotoboek maken, dan blijft het vakantiegevoel nog wat langer aanwezig. Geniet nog even en goede thuisreis gewenst, doeiiiii

Mia

Elly en Jack,

Vermoedelijk de laatste keer nog genieten van het prachtige verhaal en schitterende foto's. Wat is dit een mooie plek waar jullie als laatste zijn geweest en wat een contrast met foto's in de natuur.
Na z'n prachtige en onvergetelijke reis hopen we dat het laatste stukje ook nog naar wens verloopt. Wat zullen we de mooie verhalen en foto's missen!
Geniet de laatste dagen nog en alvast een goede terugvlucht gewenst.

Huub en Mia

Kitty

Je kijkt hier zo lang naar uit, zo een reis te maken naar dit schitteren land.
Helaas is het einde weer in zicht, terug naar huis.
Geniet nog lekker van deze laatste dagen.

Gr. Kitty

Gerda

Nog lekker genieten van de laatste dagen en een goede terugreis.

Inez

Wat een prachtige belevenis, en wat een mooie foto's. Succes met de terugreis! Neem maar een dikke jas mee in de handbagage.