kickpetnz.reismee.nl

Auckland

Gisteravond eerst nog wat richting haven gewandeld en daarna lekker gegeten bij een NZ Italiaans restaurant.

Zondagmorgen uitgeslapen, de eerste keer sinds weken hebben we weer meer ruimte, grote badkamer, slaapkamer en eet/zitkamer, wat een luxe! Ontbeten en daarna naar de wijk Parnell in Auckland gewandeld. Je hebt hier niet het idee dat je in een miljoenenstad loopt. Het is de oudste suburb van Auckland met veel kleine winkeltjes, cafés en restaurants. Vervolgens naar Judges Bay gelopen en langs de haven van Auckland. Ook hier voldoende voor de hongerige en dorstige mens. Je kunt de pieren oplopen, er liggen veel mooie boten, en het laatste deel is nog in ontwikkeling, industrieel wordt omgevormd naar recreatief. Hier heb je ook een mooi zicht op de ‘skyline’ van de stad. Het is een gezellig deel van de stad waar volop geflaneerd, gezwommen, gespeeld, ... wordt. En opeens was er een plensbui, en toen was het weer bloedje heet.

Maandagmorgen en het regent! Dat is het blijven doen tot aan het middaguur. Ondanks de regen toch naar het plein met stadhuis, het park, de klokkentoren, het theater gelopen. En toen kwam de zon weer, jassen weer te warm, dus even teruggebracht naar de kamer. In de namiddag nog het gebouw van de art gallery bekeken waar oud en nieuw mooi geïntegreerd is. De rest van de stad nog ‘s bekeken en nu met een zonnetje, ziet toch wat vriendelijker uit. En dan naar de Skytower, een toren van 328 m hoog, waar je op een platform (186m) en het hogere skydeck mooie uitzichten hebt. Aansluitend als afscheid van NZ gedineerd in het 360’ restaurant. Heerlijk gegeten met een afwisselend mooi uitzicht.

Vandaag (dinsdag) Is de reis terug naar huis begonnen.We hebben ruim de tijd. Met de skybus naar het vliegveld en daar is het behoorlijk druk (vakantietijd voor de NZ). 27 uur onderweg en dan zijn we weer thuis. En nu weer wennen aan de kou.

Het was een super mooie reis waarvan we moeilijk het indrukwekkendste/mooiste kunnen aangeven. De westkust met Pancakerocks was geweldig, maar dat waren ook de bossen/regenwouden. En niet te vergeten de kilometerslange ‘kustlijn’ langs de meren/zeeën zonder een vorm van commercie (die natuurlijk op andere plekken wel te zien is) en Cape Reinga waar twee zeeën elkaar ontmoeten. Van de steden vonden wij Christchurch, ondanks de verwoesting door de aardbevingen die nog op verschillende plaatsen te zien was, het gezelligst. We kunnen het iedereen aanraden, het is een fijn land met vriendelijke mensen.

Iedereen bedankt voor de reacties op ons blog, via whatsapp, .....

Frans

Welkom thuis! Hoe mooi de reis ook is geweest, het doet je toch altijd weer goed om in je vertrouwde omgeving terug te keren. Dat maakt het reizen juist zo leuk. En jack, geniet nog even van je vrije dagen, want bij het RHCL staan ze te popelen om je weer van opdrachten te voorzien!

Patrick en Maria

Joehoe, weer terug; oost west, thuis is het ook weer best..
Het zal vast even tijd kosten om weer te wennen aan het dagelijkse leven in Margraten.
Geniet maar lekker na van alle mooie reisindrukken.

Hein en Miets

Welkom thuis!
Wat een mooie reis, we hebben genoten van jullie geweldige verhalen en prachtige foto`s.

Bedaaaank en veer zien us.

Ria en Jan

Hi luitjes, het zit er weer op voor jullie. Zo te lezen prachtige afwisselende route geweest.
Welkom in ons kikkerlandje en geniet nog lekker na van deze reis.
Gr. en tot gauw